BON DIA SABADELL

9 sept 2011

Ja som a casa!

Després d'uns quants dies, ja podem dir que som a casa. El viatge ha anat molt bé.

30 ago 2011

Avui, 30 d'agost, Picos de Europa i Naranjo de Bulnes

Avui hem fet la última excursió per Astúries. Hem anat fins a Camarmeña, un poble - 4 cases - a 1,5 km de Poncebos, el poble d'on surt el funicular que ens porta a Bulnes.

El dia magnífic, amb sol durant tot el dia, totalment diferent d'ahir. A Camarmeña, hi ha un mirador del Naranjo - Picu Urriellu en asturià -.

No em pujat a Bulnes, ja que era tard i el preu del funicular no és gaire econòmic... A peu, es triga 2 hores en arribar-hi. La Judit es va ficar al cap que el volia veure, i ho hem fet des del mirador.

Hem dinat a Arriondas, menú asturià i econòmic, 10 € al centre del poble. Molt bo tot.

A la tarda, hem passat per Infiesto, el poble on normalment em quedo a dormir quan vaig a treballar a Sevares.

Demà marxem cap a Burgos. Passarem un dia allà.

Dilluns 29, a Covadonga i Llanes

Ahir dilluns vam anar a Covadonga, al Santuari de la Mare de Deu, i patrona d'Astúries. Feia un dia emboirat, molt tapat i força fred. Típic d'aquestes contrades.

Vam visitar la Santa Cova (això és com Montserrat, Santa Cova, Basílica, Col·legiata, passeig amb tendes on venen records, restaurants, bars, etc...) Un dia he de fer un inventari de les semblances Catalunya - Astúries, i flipareu...
Vam dinar a Cangas de Onís. L'església és espectacular, i el pont romà també, amb la Creu de la Victoria penjada al mig, sobre el Sella.

A la tarda, vam anar a Llanes, típic poble mariner. Us recomano el casc antic i el moll, al port, on es pot veure l'escultura Los cubos de la memoria de l'escultor vasc Ibarrola. Impactant i trencadora.

Per cert, ens va ploure una mica. Tot el dia va estar tapat i amb boira. De 12 dies a Astúries, 3 hem tingut mal temps - però pluja poca -, a la Senda del Oso, visitant Oviedo, i ahir.

Al vespre, la Judit i jo, vam anar a Oviedo, al bar de la Peña Barcelonista de Oviedo, a veure el partit contra el Villarreal. Quina pallissa!! La Judit s'ho va passar molt bé.

28 ago 2011

Diumenge 28 d'agost. Avilés i platja per la tarda

Ahir diumenge vam visitar Avilés, el casc antic i el Centro Niemeyer, just al costat del centre històric i al costat de la ria. Va fer un dia espectacular, amb molt de sol.

A la tarda, vam anar a banyar-nos a la platja de Candás. Feia vent, i l'aigua estava molt freda, però la Judit i jo ens hi vam ficar. Un cop t'acostumes, ja no notes fred.

La Marta no es va banyar, tenia fred, fins i tot fora de l'aigua. I això que feia sol!

A les 6 de la tarda vam tornar a l'apartament.

Avui dilluns, està plovent, molt emboirat. Anirem a Covadonga, a veure el Santuari, i a Cangas de Onís.

Dissabte 27 d'agost, visita al MUJA

Ahir dissabte, vam visitar el MUJA, el Museo Jurásico de Asturias. A Astúries hi ha moltes restes de fòssils de dinosaures, sobretot per zones properes a la costa, a les platges. S'han trobat petjades, fòssils del període del juràssic, i també, però molt menys, d'altres períodes.

Ens van fer una visita guiada. Ho recomano, val la pena. Per cert, com que havíem visitat les Coves de Tito Bustillo, presentant les entrades de la cova, ens van fer un descompte, a cada un, de més de 2 €.

El dinar el vam fer a Colunga, un dels pobles que està a prop del museu. L'altre poble és Lastres, conegut a Espanya perquè hi filmen els exteriors de la sèrie Doctor Mateo.

A la tarda, vam anar cap a Candás. La propietària de l'habitació on estem allotjats, va convidar a la Judit a jugar amb els 3 gossos que té, i a la Judit li feia il·lusió anar-hi.

Divendres 26, visita a Cudillero i Gijón

El divendres al matí, vam anar a visitar un poble típic i molt turístic que hi ha prop de l'aeroport d'Astúries, el poble de Cudillero.

En aquest poble, hi ha més escales que carrers. Està encaixonat en una estreta vall que dona al mar i totes les cases estan construïdes al voltant de la petita vall. Semblen posades amb calçador. Hi ha una sèrie de miradors, al voltant del poble, però has de fer-te un tip de pujar i baixar escales. Tot i estar ple de turistes, val la pena visitar-lo.

Com que per la tarda volíem anar a Gijón, varem anar a dinar a Gijón mateix, en una sidreria que conec, d'altres vegades, Casa Ramon (El secañu), a les afores de la ciutat. Sidreria típica asturiana, molt econòmica.

Per la tarda, varem estar passejant per les zones més emblemàtiques de la ciutat, per les platjes, per la plaça major, jardins de Begoña. Gijón és una ciutat molt interessant i bonica.

Coves de Tito Bustillo, dijous 25 d'agost

El dijous vam anar a visitar les coves de Tito Bustillo, a Ribadesella. Son unes coves originals - no com les d'Altamira, que ara es visita una rèplica -, amb pintures de fa uns 25.000 anys. Son impressionants, per caure de cul, i amb un estat de conservació admirable. Les visites es fan amb grups reduïts, i s'ha de demanar cita per endavant. Jo havia reservat les entrades a finals de juliol, per aquest dia.

Vam anar a dinar a Ribadesella, al centre del poble. També un dinar típic asturià i econòmic. A la tarda vam passejar pel poble i vam arribar fins a la platja.

Al tornar cap a Candás, vam visitar el Cabo de Peñas, molt aprop de Candás i Luanco. És un cap semblant al Cap de Creus, amb unes vistes espectaculars dels penya-segats.