20 ago 2011

Ja hem arribat a Astúries.

Ahir vàrem arribar, després de passar la nit del dijous a Bilbao. Per variar, la Marta no va parar de tenir mal de cap, durant tot el dia, just entrar a Espanya, - quina casualitat -, i no li va passar fins divendres al matí. Si surt de Catalunya, malament...

Ens vàrem aturar a Logroño, a dinar. Tant el menjar com el servei, en un restaurant petit de Logroño, molt bé.

A Bilbao estan preparant les festes... aquest cap de setmana comencen. El trànsit està restringit en tot el casc antic, justament on es troba el nostre "hotel". En realitat, era una pensió, en un edifici històric del centre de Bilbao, en un tercer pis. Es diu Pensión Gurea. Senzill, però s´hi està bé. Llàstima que el terra de fusta feia molt soroll quan es caminava.

La tarda de dijous la vàrem passar passejant per Bilbao, concretament per la Ria i pel Guggenheim. A l'hora de sopar, la idea era anar de tapes, però vist l'estat de la Marta - Una zombie per Bilbao, nova peli de terror-, vàrem decidir quedar-nos en una pizzeria. Molt bé, però una mica car.

Ahir divendres, després d'esmorzar en una cafeteria del casc antic de Bilbao, vàrem agafar el cotxe i vàrem seguir el viatge. Ens vam aturar a Santillana del Mar, per visitar el poble i per dinar. Els preus dels menús, tots mínim a 12 €. També hi ha els típics "platos combinados", més econòmics, però com que no hi entra ni la beguda, ni el pa, ni postres ni cafè, llavors queda al mateix preu, menjant pitjor.

Vàrem arribar a Candás, el poble on tenim l'habitació, entre Avilés i Gijón, a les 6 de la tarda. La mestressa de la casa ens la va ensenyar i ens va explicar tot el que es podia fer a Astúries.

A les 7 de la tarda, vàrem anar a comprar. Hi ha un centre comercial entrant a Avilés, Parque Astur, on hi ha el Carrefour. Ara ja tenim menjar per fer sopars i esmorzars, per 4 o 5 dies.